سیزده به در

گاهی آداب و رسومی دست و پا گیر برای خودمون ایجاد می کنیم که کم کم جزئی از زندگی و اعتقادات ما می شوند مثل 13 به در خیلی از بزرگترهای ما معتقدند که این روز باید حتما سری به بیرون بزنند تا نحسی روز 13 در بشه! اینکه چه مرجعی 13 رو نحس کرده بماند! روش بدر کردن نحسی روز 13 هم جای خود! . پهن کردن سفره هفت سین هم یکی از این رسومه بعضی رسوم ازدواج و عیادت از بیمار و چهار شنبه سوری و ..

 



نظر

لینک ثابت - نوشته شده توسط mahdi در چهارشنبه 93 فروردین 13 ساعت ساعت 7:45 عصر


روزی راحت مینشینیم که پرچم شهدا در کاخ سفید به اهتزاز درآید.

 

 

به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری بسیج، لحظاتی پیش دکتر محمود احمدی نژاد به همراه خانواده جهت بازدید از زیارتگاه های سرزمین نور وارد استان خوزستان شد.

وی در این سفر قصد بازدید از شهرهای آبادان و خرمشهر را دارد و این سفر را به عنوان مسافرت نوروزی خانوادگی خود می داند.

رییس جمهور سابق کشورمان با حضور در منطقه شرق کارون و در منطقه عملیاتی شکست حصر آبادان، بر مزار 9 شهید گمنام دفاع مقدس ادای احترام نمود و طی سخنانی کوتاه در خصوص علت حضور خود در زیارتگاه های 8 سال دفاع مقدس گفت: روزی راحت می نشینیم که پرچم شهدا در بالای کاخ سفید به اهتزاز درآید.

اهمیت زیارتگاه شرق کارون در این است که هفته گذشته حضرت امام خامنه ای در جمع زائرین سرزمین نور در همین منطقه حضور یافتند و همچنین اولین شهدای دفاع مقدس در این زیارتگاه آرمیده اند.

گفتنی است غلامحسین الهام و پدر شهیدان علیرضا و محمدرضا موحددانش، احمدی نژاد را در این سفر همراهی می کنند.



نظر

لینک ثابت - نوشته شده توسط mahdi در سه شنبه 93 فروردین 12 ساعت ساعت 5:4 عصر


هاشمی رفسنجانی و روحانی تعطیلات کجا رفتند؟

به گزارش جهان به نقل از مشرق، حسن روحانی رئیس جمهور دیشب به صورت غیررسمی وارد این جزیره شد.

حسن روحانی در دهمین روز از سال 93 به همراه خانواده در محل پاویون تشریفات منطقه آزاد کیش مستقر شدند.

سفر به سمنان برای دیدار با والده خود، سفر به افغانستان جهت شرکت در جشن نوروزی و حضور در استان مازندران از جمله برنامه‌های سفری روحانی در سال جدید بود.

رئیس جمهور به مدت 2 روز در کیش اقامت دارد.

آیت الله هاشمی نیز به همراه خانواده خود چند روز گذشته به کیش عزیمت کرد و هنوز در این جزیره اقامت دارد.

به گزارش جهان،‌ آقای هاشمی و خانواده اش در تعطیلات معمولا به مناطق و جزایر تفریحی در جنوب یا شمال کشور سفر می کنند. البته تمایل آنان بیشتر حضور در جزیره توریستی کیش است.



نظر

لینک ثابت - نوشته شده توسط mahdi در سه شنبه 93 فروردین 12 ساعت ساعت 10:41 صبح


اعتراف های خنده دار

 

اعتراف می کنم یکی از سوالات دوران کودکی من این بود که تو جاده چرا ما هر چی از ماشین ها سبقت می گیریم، اول نمی شیم...  

 .

  اعتراف می کنم که بچه بودم یه کارتون نشون می داد که مورچه زیره فیله یه سوزن می زاره و فیله میره هوا. منم زیر یه بنده خدایی سوزن گذاشتم که بره هوا، جیغ زد ولی متاسفانه نرفت هوا!

.

اعتراف می کنم دو هفته قبل داشتم می رفتم جلسه، خیلی عجله داشتم، بهترین کت و شلوارم رو پوشیده بودم. باورتون نمی شه، وقتی از جلسه برگشتم خونه و درست دم در بود که فهمیدم همه این مدت با دمپایی بودم!

.

 اعتراف می کنم پسر همسایمون دوتا سی دی از ویدیوکلوپ برداشته بود. گفتم که بده من هم ببینم. اون هم گفت به شرط اینکه یه سی دی جدید بدی. من هم که هیچی نداشتم رو یه سی دی الکی نوشتم کشتی رانی در کوهستان و بهش گفتم این فیلم رو هیچ جا ندارن. خیلی خوبه! خلاصه خیلی تعریف کردم اون دوتا سی دی رو ازش گرفتم ...

 .

اعتراف میکنم یه شب رفتیم عروسی وقتی خانواده عموم اومدن گفتن نزدیک بوده با یه تریلی تصادف کنن…تو خونه داشتیم حرف میزدیم رو کردم به شوهر خواهرم گفتم خدا بهشون رحم کرد خوب شد زیر تلیلی نرفتن….خدا میدونه چقدر شوهر خواهرم مسخرم کرد..

.
اعتراف میکنم بچه بودم وقتی بارون میومد تو راه برگشت از مدرسه با چکمه هام از جاهایی رد میشدم که آب بیشتری جمع شده بود،کلی هم ذوق میکردم که پاهام خیس نمیشه…
عجب روزایی بود..


نظر

لینک ثابت - نوشته شده توسط mahdi در دوشنبه 93 فروردین 11 ساعت ساعت 9:26 عصر


شما با 467 میلیون تومان، چگونه سال نو را تبریک میگفتید؟


دیروز پیامکی از Rouhani به دستم رسید که با امضای «حسن روحانی رییس جمهور»، نوروز را تبریک گفته بود. متوجه شدم که این پیامک برای دیگران هم ارسال شده. با توجه به حدود 55 میلیون نفر مشترک تلفن همراه و هزینه ارسال انبوه 85 ریالی به ازای هر پیامک، این نوآوری رییس‌جمهور محترم، چهار میلیارد و ششصد و هفتاد و پنج میلیون ریال (467 میلیون و 500 هزار تومان) هزینه داشته است. هر چند این هزینه، یک دهم هزینه بازسازی دفتر رییس‌جمهور نبوده و از نظر دولت‌مردان، رقم قابل ملاحظه‌ای محسوب نمی‌شود اما با خودم فکر کردم اگر من جای رییس‌جمهور بودم و قبلاً در پیامی تلویزیونی، سال نو را به همه تبریک گفته بودم، حالا این حدود نیم میلیارد تومان را خرج چه کار مهمتری می‌کردم:

1ـ این پول را به مرزبانی کشور می‌دادم تا صد چادر را به سنگر مستحکم تبدیل کنند و دستکم پانصد جوان مرزبانمان، مجبور نباشند در چادر، به حفاظت از مرزهای کشور بپردازند؛

2ـ یا این پول را به وزارت آموزش و پرورش می‌دادم تا در صد مدرسه روستایی دارای بخاری نفتی، سیستم پکیج و شوفاژ را برای گرمایش راه‌اندازی کنند تا دانش‌آموزان کمتری در معرض خطر سوختن باشند؛

3ـ یا این پول را به وزارت راه و شهرسازی می‌دادم تا یک صندوق قرض‌الحسنه کوچک راه بیندازد و به 52 خانواده چهار نفره مستحق فاقد مسکن، آپارتمانهای مسکن مهر را با یک وام قرض‌الحسنه چهار ساله 9 میلیون تومانی واگذار کند که اقساط آن از محل یارانه‌های نقدی آنان، پرداخت شود.

4ـ یا این پول را به سازمان بهزیستی می‌دادم تا به 667 خانواده دارای سرپرست معتاد علاقمند به ترک اعتیاد کمک کند تا بتوانند به رایگان، در یک مرکز اجتماع درمان‌مدار، شر این بلای خانمان‌سوز را از سر خانواده خود دور کنند.
*
شما با 467 میلیون و 500 هزار تومان، چگونه سال نو را به مردم ایران تبریک می‌گفتید؟



نظر

لینک ثابت - نوشته شده توسط حق جو در دوشنبه 93 فروردین 11 ساعت ساعت 3:37 عصر